Ogłoszenie naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze

Ogłoszenia publiczne | Praca |
Data publikacji: 8 marca 2024

Na stanowisko Referenta w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni

Ogłoszenie naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze

Burmistrz Miasta i Gminy Bogatynia ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
Referenta w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni

Ofertę na stanowisko Referenta w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni, może złożyć kandydat, który spełnia następujące wymagania:

I Wymagania niezbędne:

  • posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • wykształcenie średnie i co najmniej rok stażu pracy.

II Wymagania dodatkowe:

  • preferowane doświadczenie zawodowe w jednostce administracji publicznej,
  • wiedza z zakresu funkcjonowania administracji samorządowej,
  • znajomość ogólnych zagadnień ustawy o samorządzie gminnym, ordynacji podatkowej, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym,
  • systematyczność, terminowość, rzetelność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres.

III Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  • przyjmowanie i weryfikacja informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych od osób fizycznych,
  • przyjmowanie informacji o gruntach od osób fizycznych w celu ustalenia podatku rolnego – dot. gruntów o powierzchni do 1ha sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub zakrzewione na użytkach rolnych,
  • przyjmowanie informacji o lasach od osób fizycznych w celu ustalenia podatku leśnego,
  • kontrola poprawności składanych informacji stanowiących podstawę do ustalenia wysokości zobowiązania podatkowego,
  • sporządzanie wezwań do złożenia informacji podatkowych w przypadku wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku podatkowego lub w przypadku zmian mających wpływ na wysokość podatku,
  • prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestrów wymiarowych oraz rejestrów przypisów i odpisów,
  • sporządzanie postanowień w sprawie wszczęcia postępowania podatkowego,
  • sporządzanie danych do sprawozdawczości budżetowej w zakresie ustawowych ulg i zwolnień oraz obniżenia górnych granic stawek podatkowych,
  • przygotowanie decyzji w sprawie odroczenia, umorzenia, rozłożenia na raty zaległości podatkowych oraz decyzji odmownych w/w sprawach,
  • dokonywanie wymiaru i korekt podatków w ciągu roku podatkowego zgodnie z powstaniem lub wygaśnięciem obowiązku podatkowego,
  • weryfikowanie posiadanych informacji podatkowych z danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków,
  • aktualizowanie bazy danych podatników,
  • gromadzenie dokumentów niezbędnych do stosowania z urzędu ulg w spłacie podatków, sporządzanie wniosków w sprawach ulg, prowadzenie postępowania podatkowego oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie,
  • terminowe załatwianie korespondencji.

IV Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

  • praca wykonywana w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni oraz na terenie Miasta i Gminy Bogatynia,
  • stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze, obsługą urządzeń biurowych w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań oraz przemieszczaniem się w terenie. Praca wymagająca bezpośredniego oraz telefonicznego kontaktu z pracownikami Urzędu, interesantami, podmiotami zewnętrznymi i instytucjami. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku biurowym, ograniczona możliwość poruszania się wózkiem inwalidzkim po budynku. Budynek nie jest wyposażony w podjazd dla osób niepełnosprawnych.

V Wymagane dokumenty:

  • CV,
  • list motywacyjny,
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie stanowiący załącznik do ogłoszenia,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,
  • oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
  • oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze 1 etatu,
  • klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni stanowiąca załącznik do ogłoszenia,
  • kserokopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie zawodowe średnie lub wyższe,
  • kserokopie świadectw pracy dokumentujące co najmniej rok stażu pracy w przypadku wykształcenia średniego,
  • opinie, referencje (jeżeli są posiadane).

VI Informacje dodatkowe:

  • wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest wyższy niż 6%,
  • wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy,
  • zatrudnienie nastąpi po przeprowadzeniu naboru,
  • wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście w Kancelarii Urzędu lub przesłać pocztą w terminie do dnia 03.2024 r. do godz. 1200na adres: Urząd Miasta i Gminy w Bogatyni ul. Daszyńskiego 1, 59-920  Bogatynia w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Referenta w Wydziale Podatków i Opłat w Urzędzie Miasta i Gminy w Bogatyni”,
  • aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane,
  • dodatkowe informacje na temat prowadzonych naborów oraz informacje w zakresie rozstrzygnięć naborów można uzyskać pod numerem telefonu: 75 77 25 178 lub 75 77 25 166 (Wydział Organizacyjno-Prawny),
  • wykaz kandydatów spełniających wymagania niezbędne i dopuszczonych do drugiego etapu naboru zostanie ogłoszony na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Bogatynia (www.bip.bogatynia.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu, ponadto osoby te zostaną telefonicznie powiadomione o dalszej procedurze postępowania kwalifikacyjnego,
  • informacja o wynikach naboru będzie umieszczona niezwłocznie po przeprowadzonym naborze na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Bogatynia (www.bip.bogatynia.pl) oraz na tablicy informacyjnej przy siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni ul. Daszyńskiego 1, 59-920 Bogatynia,
  • osoby, które nie spełniły wymagań formalnych i nie zostały zakwalifikowane do dalszego etapu naboru lub były nieobecne, proszone są o odbiór swoich dokumentów aplikacyjnych (osobiście) w terminie 14 dni od daty ogłoszenia wyników o naborze. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną zniszczone.

Data ogłoszenia: 06.03.2024 r.

Najnowsze aktualności

OSTRZEŻENIE nr 112 – Si...

Obszar: województwo dolnośląskie powiat zg...

Kategoria: Ostrzeżenia,

27 listopada 2024
Czytaj więcej

KARR S.A. – Ogłoszenie ...

Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ...

Kategoria: Biznes, Komunikaty, Praca,

27 listopada 2024
Czytaj więcej

Wieczornice patriotyczne...

  W listopadowe popołudnia, dzięki Bo...

Kategoria: Historia, Kultura,

26 listopada 2024
Czytaj więcej

Asystent osobisty osoby z niep...

Program wsparcia asystencji osobistej dla os...

Kategoria: Pomoc społeczna,

26 listopada 2024
Czytaj więcej

30 listopada kasa urzędu będ...

Informujemy, iż w związku z pracą urzędu ...

Kategoria: Komunikaty, Urząd,

26 listopada 2024
Czytaj więcej
Zobacz więcej aktualności