Szkolenie dla pracowników przedszkoli na temat dwujęzyczności

Oświata | Współpraca transgraniczna |
Data publikacji: 30 marca 2024

28 marca 2024 r. w ramach realizacji polsko-czeskiego projektu „Przedszkola Trójstyku” odbyło się „Szkolenie na temat dwujęzyczności dla pracowników przedszkoli”.

Pedagodzy zapoznali się z przydatnymi zwrotami i słówkami oraz poznali pułapki językowe. Podczas działania edukacyjnego przybliżono również kontekst kulturowego zróżnicowania w przedszkolach na terenie Trójstyku wraz z wyzwaniami oświatowymi skoncentrowanymi wokół zjawiska migracji międzykulturowej. Omówiono także pracę z dzieckiem cudzoziemskim, ze szczególnym uwzględnieniem początku edukacji. Poruszono także temat bilingwizmu jako wyzwania dla nauczyciela, a także metod nauczania, korzyści i obciążeń z niego wynikających. Pani Lasanna Główczyk przeprowadziła wykład i ćwiczenia zarówno po polsku jak i po czesku. Uczestnikom zapewniono wyżywienie a po zakończonym szkoleniu otrzymali słowniki polsko-czeskie jako uzupełnienie przeprowadzonego szkolenia.

Projekt pn. „Przedszkola Trójstyku” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Małych Projektów Program Interreg Republika Czeska – Polska 2021-2027

Najnowsze aktualności

Wypad na Sępią Górę w posz...

W niedzielę 23 marca, 13-osobowa grupa stowa...

Kategoria: Stowarzyszenia, Turystyka,

25 marca 2025
Czytaj więcej

Mistrzostwa Miasta i Gminy w P...

W poniedziałek 24.03.2025 w Szkole Podstawow...

Kategoria: Oświata, Sport i rekreacja,

25 marca 2025
Czytaj więcej

Sesja Rady Miejskiej – 2...

Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 m...

Kategoria: Komunikaty, Samorząd,

24 marca 2025
Czytaj więcej

Trening strzelecki uczniów &#...

20 marca strzelnicę sportową Ośrodka Sport...

Kategoria: Oświata, Sport i rekreacja,

24 marca 2025
Czytaj więcej

Międzynarodowy Dzień Wiosny...

21 marca 2025 r. w Przedszkolu Publicznym nr ...

Kategoria: Okolicznościowe, Oświata, Współpraca transgraniczna,

24 marca 2025
Czytaj więcej
Zobacz więcej aktualności