Relacja z wyjazdu w Bieszczady i do Zakopanego

Sport i rekreacja | Turystyka |
Data publikacji: 26 sierpnia 2021

Sekcja Turystyczna Bog -Tur przy OSiR w Bogatyni wybrała się po Koronę Gór Polski. Wyjechaliśmy grupą 28 osób o północy, 12 sierpnia. Początek naszej przygody rozpoczęliśmy od przejazdu w Bieszczady.

Pierwszy dzień przeszliśmy malowniczą ścieżką, „Zielone wzgórza nad Soliną” dochodząc do zapory. Cześć grupy skorzystała z rejsu po Solinie, a inni powrócili do ośrodka pieszo. Kolejny dzień planowaliśmy zdobyć najwyższy szczyt Bieszczad – Tarnicę, która jest zaliczana do Korony Gór Polski. Po przejeździe do miejscowości Wołosate rozpoczęliśmy wędrówkę. Po kilkugodzinnej wędrówce dotarliśmy na szczyt, który był bardzo oblegany przez turystów. Widoki rozpościerające się wokół zapierały dech w piersiach. Powrót inną trasą to był dobry pomysł, aby zobaczyć inne szczyty oraz połoniny. Kolejny dzień to przygoda Traperska – zrobiła na nas duże wrażenie pod względem przygotowania jak również zobaczenia jeszcze dzikich zakątków Bieszczad jak np. wypał węgla Jeziorka Duszatyńskie oraz Cerkiew. Czwarty dzień to przejazd z Bieszczad do Zakopanego gdzie mieliśmy przerwę na zdobycie szczytu Lackowa 997 m.n.p.m. Szlak rozpoczęliśmy od Izb szlakiem zwanym Ścianą Płaczu. Samo wejście nie sprawiło nam tym razem dużej trudności. Na szczycie okazało się, że zbiera się na burze. Po przybiciu pieczątek oraz wspólnym zdjęciu szybko postanowiliśmy zejść. Burza jednak nas spotkała po drodze, przerażające grzmoty i ulewny deszcz spowodował, że szlaki bardzo szybko zamieniły się w rwące potoki. Na szczęście nikomu nic się nie stało jak to się mówi, że po deszczu wychodzi słońce i tak się też stało. Przemoczeni ale szczęśliwi, że udało nam się zdobyć kolejny szczyt pojechaliśmy w dalszą drogę. W późnych godzinach wieczornych dotarliśmy do schroniska Szarotka w Zakopanem. Pogoda pokrzyżowała nam plany ponieważ, zapowiadały się gwałtowne burze co nie pozwoliło nam iść w Wysokie Tatry. Po zmianie planu pojechaliśmy w Gorce, aby zdobyć najwyższy szczyt Turbacz 1310 m.n.p.m. Pogoda początkowo nas nie rozpieszczała. Im bardziej szliśmy do góry tym bardziej wychodziło słońce. Szlak wiódł w śród kapliczek, które były wykonane z różnego rodzaju drzewa. Każda miała swoisty charakter. W następnym dniu wyjechaliśmy wszyscy razem. W połowie drogi część grupy wysiadła na spływ Dunajcem, pozostali pojechali po kolejny szczyt do Korony to Wysoka w Pieninach. Czwartek był tym najważniejszym dniem kiedy warunki pogodowe pozwoliły nam atakować Rysy. Po przyjeździe do Słowackiego Plesa rozpoczęliśmy wędrówkę na najwyższy szczyt zaliczany do Korony Gór Polski Rysy 2499 m.n.p.m. Szlak rozpoczyna się męczącym asfaltem i po 4 km trafiliśmy na szlak. Idąc co raz wyżej widoki były co raz bardziej  niesamowite. Po przejściu drabinek, podestów doszliśmy do chaty pod Rysami 2250m.n.p.m. Po chwili wytchnienia poszliśmy w dalszą drogę na szczyt .To było niesamowite ile tam było turystów, aż trudno uwierzyć skąd ich się tyle tam zmieściło?

Zdobycie najwyższego szczytu Tatr, którym są Rysy było zwieńczeniem naszego planu. Nie którym z nas udało się zakończyć Koronę Gór Polski.

W ostatnim dniu naszego pobytu to już niższe partie gór. Mogliśmy spróbować świeżej zumbrzycy i oscypków w Bacówce u Jaśka. W czasie powrotnej drogi planowaliśmy już kolejną wyprawę .Wszyscy powróciliśmy zadowoleni i pełni nadziei, że jeszcze powrócimy w nasze piękne góry.

Relacja i zdjęcia Barbara Otrociuk

Najnowsze aktualności

Technologia dla bezpieczeństw...

(28.03) Zwiększenie bezpieczeństwa w przest...

Kategoria: Bezpieczeństwo, Gmina, Miasto, Technologia,

Konferencja o bezpieczeństwie...

27 marca w Bogatyńskim Ośrodku Kultury odby...

Kategoria: Bezpieczeństwo, Oświata,

Czytaj więcej

Juppi I-ah Zoo Görlitz ma now...

Począwszy od lata 2024 roku, goście odwiedz...

Kategoria: Ciekawostki, Ekologia, Zagranica,

Konferencja szkoleniowa „...

Burmistrz Miasta i Gminy Bogatynia Wojciech D...

Kategoria: Polecane, Zdrowie,

27 marca 2024

„Wielkanocne Warsztaty P...

Dnia 26.03.2024 r. w Oddziale Przedszkolnym p...