Ankieta dla mieszkańców ulic Puszkina, Zamoyskiego, Zygmuntowskiej, Prusa, Konopnickiej i Pastwiskowej
W związku z wnioskami mieszkańców Bogatyni dotyczącymi zmian w organizacji ruchu drogowego w obrębie ul. Zygmuntowskiej, ul. Puszkina, ul. Zamoyskiego informujemy o badaniu ankietowym, mającym na celu zebranie opinii mieszkańców na temat proponowanych zmian, mających według wnioskodawców poprawić bezpieczeństwo we wskazanych lokalizacjach.
Zainteresowani mieszkańcy proszeni są o wypełnienie oraz złożenie ankiety, stanowiącej załącznik do niniejszego ogłoszenia w Kancelarii Urzędu w terminie do dnia 28.11.2025 r.
Zachęcamy wszystkich zainteresowanych mieszkańców do wyrażenia swojej opinii.
Ankieta do pobrania <tutaj>
ulica Puszkina
Ulica Puszkina jest drogą o stosunkowo wąskiej jezdni, co utrudnia komfortowe i bezpieczne poruszanie się pojazdów, zwłaszcza w przypadku spotkania się dwóch pojazdów jadących z przeciwnych kierunków oraz dużej ilości pojazdów zaparkowanych. Sytuacja ta sprzyja powstawaniu niebezpiecznych incydentów drogowych, takich jak zderzenia boczne lub konieczność wykonywania manewrów na wąskim odcinku, co zwiększa ryzyko wypadków.
Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego pozwoli na eliminację tego typu zagrożeń, zapewniając bezkolizyjne poruszanie się pojazdów oraz minimalizując ryzyko kolizji. Skrzyżowanie ul. Puszkina z ul. Opolowską obecnie stanowi wąskie, niewielkie wyjazdy, które w połączeniu z niekorzystną widocznością mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników ruchu. Proponowane kierowanie ruchu na skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej-Curie i ul. Opolowską, które charakteryzuje się lepszą widocznością i szerszymi pasami ruchu, stworzy bardziej komfortowe i bezpieczne warunki, minimalizując ryzyko niebezpiecznych zdarzeń.
Przyjęcie omawianego rozwiązania może spowodować nieznaczne przeniesienie ruchu na sąsiednią ul. Fieldorfa-Nila, jednakże z uwagi na szerokość jezdni i dobrą widoczność nie powinno wpłynąć na utrudnienia w ruchu drogowym.
Kliknij na zdjęcie aby powiększyć.
ulica Zamoyskiego
Ulica Jana Zamoyskiego, mimo że jest stosunkowo wąska, pełni ważną rolę komunikacyjną w tej okolicy. W rejonie tej ulicy znajdują się liczne zabudowania mieszkalne, sklepy oraz lokal gastronomiczny, co sprawia, że istnieje duże zapotrzebowanie na dostępne miejsc parkingowych. Wprowadzenie zakazu zatrzymywania się po obu stronach drogi spowodowałoby znaczne utrudnienia w parkowaniu, co w praktyce może prowadzić do wzrostu problemów związanych z poszukiwaniem miejsc parkingowych w obrębie sąsiednich ulic. W takiej sytuacji kierowcy zostaliby zmuszeni do długich poszukiwań wolnego miejsca postojowego, co z kolei pogorszyłoby płynność ruchu, szczególnie w godzinach szczytu.
Ograniczenie dostępności miejsc parkingowych może negatywnie wpłynąć na działalność usługową w tym rejonie. Dla osób przyjeżdżających samochodami, brak miejsc parkingowych w bezpośredniej bliskości punktów usługowych może stanowić poważną barierę, zniechęcając ich do korzystania z usług lokalnych firm.
Zamiast wprowadzenia zakazu parkowania po obu stronach drogi, istnieje możliwość rozważenia alternatywnych rozwiązań, które pozwolą na lepszą organizację ruchu, bez konieczności pozbawiania mieszkańców i przedsiębiorców dostępu do miejsc parkingowych. Można rozważyć na przykład wprowadzenie strefy parkowania z określonymi godzinami parkowania lub wyznaczenie stref, w których parkowanie byłoby dozwolone tylko w określonych godzinach (np. w godzinach nocnych), co umożliwiłoby zachowanie funkcji parkingowych przy jednoczesnym zapewnieniu płynności ruchu oraz widoczności dla mieszkańców wyjeżdżających z przyległych do drogi posesji.
Kliknij na zdjęcie aby powiększyć.
ulice Zygmuntowska, Prusa, Konopnickiej, Pastwiskowa
Wprowadzenie strefy zamieszkania w rejonie ul. Pastwiskowej, ul. Zygmuntowskiej, ul. Konopnickiej, ul. Prusa pozwoliłoby na stworzenie bezpieczniejszego środowiska dla pieszych, rowerzystów oraz kierowców, zmniejszając ryzyko wypadków i kolizji. W ramach strefy zamieszkania prędkość pojazdów zostanie ograniczona do 20 km/h, co znacząco poprawi komfort poruszania się po osiedlu.
Ponadto, w ramach tej zmiany, piesi uzyskają pierwszeństwo przed pojazdami, co wpłynie na wyraźne zwiększenie ich bezpieczeństwa, zwłaszcza w rejonach o większym natężeniu ruchu pieszego.
Jednakże wprowadzenie strefy zamieszkania wiąże się z koniecznością parkowania wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych, co z jednej strony wyeliminuje chaotyczne parkowanie i pozwoli na uporządkowanie przestrzeni. Z drugiej strony mieszkańcy będą zobowiązani do parkowania pojazdów wyłącznie na terenie swoich posesji.
Kliknij na zdjęcie aby powiększyć.
Najnowsze aktualności
22-26 listopada – Dni Ho...
Kategoria: Okolicznościowe, Zdrowie,
Zakończenie projektu partycyp...
Kategoria: Współpraca transgraniczna,
Młodzieżowa Olimpiada Ekolog...
Kategoria: Oświata, Sport i rekreacja,
Zakończenie projektu „Lokal...
Kategoria: Oświata, Współpraca transgraniczna,
Wieczornica Patriotyczna w Sie...
Kategoria: Integracja, Okolicznościowe,


