———————————————————————————————————
REKRUTACJA
———————————————————————————————————

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
projekt pt. „Dobry start dla przedszkolaków z Gminy Bogatynia”
Nr FEDS.08.01-IZ.00-0136/23-00

§ 1
Postanowienia ogólne1. Niniejszy Regulamin określa szczegółowe zasady przeprowadzania procesu rekrutacji dzieci i nauczycieli – Uczestników/Uczestniczek projektu oraz uczestnictwa w projekcie „Dobry start dla przedszkolaków z Gminy Bogatynia”, realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, Europejski Fundusz Społeczny PLUS, Priorytet 8 Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku, Działanie 8.1 Dostęp do edukacji, Nr FEDS.08.01-IZ.00-0136/23-00.2. Projekt jest współfinansowany z Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, Europejski Fundusz Społeczny PLUS oraz z budżetu państwa.3. Beneficjentem projektu jest Gmina Bogatynia, ul. Ignacego Daszyńskiego 1, 59-920 Bogatynia,4. Projekt skierowany jest do 380 dzieci w wieku przedszkolnym 3-6 lat i 59 nauczycieli mieszkających na terenie woj. dolnośląskiego. Wsparcie jest skierowane do dzieci w wieku przedszkolnym, określonym w ustawie o systemie oświaty, nauczycieli oraz placówek: Przedszkole Publiczne nr 1 w ZSP w Porajowie, PP nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Bogatyni, PP nr 5 w Bogatyni, PP nr 6 w Bogatyni, PP nr 7 w Bogatyni, Oddziały Przedszkolne przy SP w Opolnie Zdroju w powiecie zgorzeleckim.5. Celem głównym projektu jest wzrost jakości oferty edukacyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym tj. dla 380 dzieci, w tym 8 dzieci z niepełnosprawnościami, przez organizację zajęć dodatkowych, mających na celu wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci, nabycie przez nich kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, a także niwelujących deficyty rozwojowe dzieci oraz wzrost ich umiejętności poprzez wsparcie prawidłowego rozwoju, a także nabycie kompetencji zawodowych przez 59 nauczycieli oraz adaptację salek terapeutycznych i doposażenie przedszkoli w sprzęt i pomoce dydaktyczne w Gminie Bogatynia, w terminie do 30.06.2026 r.6. Okres realizacji projektu: 01.04.2024 do 30.06.2026 r.7. Biuro projektu: Urząd Miasta i Gminy w Bogatyni, ul. Ignacego Daszyńskiego 1, 59-920 Bogatynia.

§ 2
Zakres usług oferowanych w projekcie

1. W projekcie będzie zapewnione bieżące funkcjonowanie przedszkola oraz zajęcia dodatkowe dla dzieci, a także szkolenia dla nauczycieli.

2. W ramach projektu założono następujące zajęcia dodatkowe dla dzieci:
– Zajęcia j. angielskiego,
– Zajęcia z przedsiębiorczości,
– Zajęcia kształtowania kompetencji cyfrowych,
– Zajęcia z kształtowani umiejętności w zakresie aktywnej postawy obywatelskiej,
– Zajęcia z kompetencji przyszłości,
– Zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne,
– Zajęcia z kompetencji zielonych: edukacja klimatyczna,
– Zajęcia logopedyczne – indywidualne,
– Zajęcia antydyskryminacyjne i sprzeciw wobec stereotypów płciowych,
– Zajęcia z przyrody „Mali odkrywcy”,
– Zajęcia z matematyki,
– Steamowe przedszkole: zajęcia warsztatowe z kodowania i robotyki,
– Zajęcia j. niemieckiego,
– Zajęcia rewalidacyjne,
– Zajęcia wspierające ogólny rozwój psychofizyczny dzieci,
– „Uczymy się swoich emocji”,
– „Widzę, słyszę, czuję, rozumiem”,
– Zajęcia z rozwoju psychologicznego: „Żyję zdrowo i aktywnie”,
– Zajęcia z j. niemieckiego „Razem na Trójstyku”,
– Zajęcia z matematyki: „Mały Pitagoras”,
– Zajęcia przyrodnicze: „Mali badacze przyrody”,
– „Jestem patriotą”,
– Terapia sensoryczna,
– Senso-plastyka,
– Zabawy z tablicą multimedialną,
– Mała matematyka,
– Zajęcia przyrodnicze: Zakładamy ogródek warzywno-kwiatowy,
– Mały konstruktor,
– Robotyka w przedszkolu,
– Podstawy informatyki,
– Zajęcia z umiejętności uczenia się: Mała, ale tęga głowa,
– Mały patriota.

3. W ramach projektu założono następujące szkolenia/warsztaty/studia podyplomowe dla nauczycieli:
– Warsztaty – Kodowanie na dywanie w edukacji przedszkolnej,
– Szkolenie z pedagogiki małego dziecka ,
– Szkolenie w obszarze diagnozy i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych na wczesnym etapie,
– STEAM w przedszkolu. Scenariusze na cztery pory roku,
– Szkolenie w zakresie specjalnych potrzeb edukacyjnych – Poznać, zrozumieć, uczyć dziecko z Autyzmem,
– Szkolenie Metoda Dobrego Startu,
– kursy „Agresja, złość, lęk – zaburzenia zachowania dzieci”,
– Szkolenia w zakresie pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością „Terapia Małego Dziecka z ASD”,
– Szkolenie z zakresu organizacji i dokumentowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
– Warsztaty – zabawy logopedyczne,
– Kurs – zabawy i tańce integracyjne,
– Szkolenia w zakresie pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością,
– Szkolenia w zakresie specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ,
– Szkolenie „Trening umiejętności społecznych – dla dzieci przedszkolnych”,
– Szkolenie „Joga i uważność dla dzieci”,
– Studia podyplomowe neurologopedia,
– Studia podyplomowe z zakresu WWR,
– Studia podyplomowe „Wczesne wspomaganie rozwoju”.

§ 3
Uczestnicy/ Uczestniczki projektu

1. Projekt jest skierowany do dzieci w wieku przedszkolnym oraz nauczycieli przedszkoli. Są to osoby zamieszkujące, uczą się lub pracują na terenie województwa dolnośląskiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.

2. Uczestnikiem projektu może być nauczyciel oraz dziecko, którego rodzice/opiekunowie prawni złożyli wymagane dokumenty rekrutacyjne, a ich dzieci zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie przez Komisję Rekrutacyjną.

§ 4
Proces rekrutacji

1. Nabór Uczestników/Uczestniczek projektu odbywa się zgodnie z harmonogramem realizacji projektu.

2. Terminy mogą ulec przesunięciu, a także wydłużeniu, o czym Beneficjent poinformuje poprzez wywieszenie stosownej informacji w biurze projektu lub na stronie internetowej.

3. Rekrutacja będzie przeprowadzona w sposób otwarty, z uwzględnieniem zasad równych szans, w tym zasadą równości płci, wszyscy kandydaci będą mieli równy dostęp i równe prawa. W ramach rekrutacji nie będzie faworyzowana żadna płeć, ani rodzaj niepełnosprawności.

4. Rekrutacja prowadzona jest przez Komisję rekrutacyjną, powoływaną przez Beneficjenta, w składzie dwuosobowym: dyrektor przedszkola – przewodniczący komisji i nauczyciel z przedszkola – członek komisji rekrutacyjnej.

5. Procedura rekrutacji uczniów:

a) Zgłoszenia do udziału w projekcie dokonuje rodzic (opiekun prawny), poprzez wypełnienie i podpisanie:
– formularza zgłoszeniowego wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych,
– regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie,
– oświadczenia dotyczącego przetwarzania danych osobowych.

b) Zebranie się Komisji Rekrutacyjnej.

c) Wybór uczestników projektu, przy czym Komisja Rekrutacyjna przyzna dodatkowe punkty kandydatom/tkom:
– dziecko posiadające orzeczenie o niepełnosprawności lub oświadczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – 5 pkt;
– dziecko wychowywane przez samotnego rodzica – 4 pkt;
– dziecko, którego oboje rodzice pracują – 3 pkt;
– dziecko, którego rodzeństwo uczęszcza do tego samego przedszkola – 2 pkt.

6. Procedura rekrutacji nauczycieli:

a) Zgłoszenia do udziału w projekcie dokonuje kandydat, poprzez wypełnienie i podpisanie:
– formularza zgłoszeniowego,
– deklaracji uczestnictwa w projekcie,
– regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie,
– oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych,
– umowy uczestnictwa w projekcie.

b) Zebranie się Komisji Rekrutacyjnej.

c) Wybór uczestników projektu, przy czym Komisja Rekrutacyjna przyzna dodatkowe punkty kandydatom/tkom:
– chęć uczestnictwa w projekcie – 2 pkt,
– kompetencji w zakresie zgodnym z potrzebami przedszkolnymi projekcie – 1 pkt.

7. Warunkiem udziału w rekrutacji jest wypełnienie formularzu zgłoszeniowego wraz z wyrażaniem zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacyjne.

8. Wniosek o udział w projekcie niespełniający warunków regulaminu nie będzie rozpatrywany. Złożone dokumenty aplikacyjne nie podlegają zwrotowi.

9. Wszyscy nauczyciele oraz rodzice/ opiekunowie prawni zakwalifikowanych dzieci, zostaną powiadomione osobiście lub drogą elektroniczną lub telefonicznie.

10. Dodatkowo po zakwalifikowaniu się do projektu, nauczyciel oraz rodzice/ opiekunowie prawni zobowiązany będzie do podpisania Deklaracji uczestnictwa w projekcie oraz Umowy uczestnictwa, nie później niż w pierwszym dniu otrzymania wsparcia.

11. Złożenie formularza zgłoszeniowego nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem kandydata do udziału w projekcie.

12. Odmowa podania danych osobowych mojego dziecka oraz moich oznacza brak możliwości uczestnictwa w projekcie.

13. W przypadku liczby Wniosków przekraczającej liczbę miejsc, powstaną listy rezerwowe (od najwyższej do najniższej liczby punktów).

14. Z prac Komisji rekrutacyjnej zostanie stworzony protokół.

§ 5
Zasady uczestnictwa w projekcie

1. Wsparcie udzielone w ramach projektu obejmuje udział dzieci w zajęciach dodatkowych, natomiast nauczycieli w szkoleniach/warsztatach/studiach podyplomowych.

2. Zajęcia dodatkowe będą realizowane poza podstawą programową.

3. Podział na grupy, szczegółowy harmonogram zajęć dodatkowych i jego zmiany Dyrektor przedszkola publikuje na stronie internetowej oraz nauczyciel prowadzący zajęcia zawiadamia rodziców /opiekunów prawnych dzieci (Uczestników/czek projektu).

4. Dzieci uczestniczą w dodatkowych zajęciach prowadzonych w ramach projektu nieodpłatnie.

5. Jeden uczestnik/uczestniczka może brać udział w kilku różnych zajęciach.

6. Obecność na zajęciach sprawdzana będzie każdorazowo przez prowadzącego zajęcia poprzez sprawdzenie listy obecności.

7. Beneficjent dopuszcza usprawiedliwione nieobecności spowodowane chorobą lub ważnymi sytuacjami losowymi. Usprawiedliwienie jest dokonywane na podstawie przedstawionego, stosownego dokumentu potwierdzającego wystąpienie określonych okoliczności w terminie kolejnych zajęć.

8. Uczestnicy i uczestniczki ich rodzice / opiekunowie prawni, nauczyciele zakwalifikowani/ne do udziału w zajęciach oraz szkoleniach/warsztatach/studiach zobowiązani/ne są do:
a) regularnego uczestniczenia w zajęciach,
b) uczestnictwa w monitoringu i ewaluacji projektu, w szczególności do wypełniania ankiet związanych z realizacją projektu, monitoringiem i ewaluacją, współpracy z Beneficjentem, dostarczania wszelkich informacji i dokumentów na żądanie Beneficjenta,
c) przestrzegania punktualności,
d) poszanowania pomocy dydaktycznych, materiałów oraz używania ich zgodnie z przeznaczeniem,
e) w przypadku rezygnacji z udziału w projekcie/nieobecności rodzic/opiekun dziecka jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Dyrekcji przedszkola,
f) deklaracja zakwalifikowanego/nej do udziału w projekcie uczestnika/czki musi zostać wypełniona najpóźniej w dniu rozpoczęcia pierwszych zajęć,
g) w ciągu 4 tygodni po zakończeniu udziału w projekcie udostępnię dane dotyczące statusu na rynku pracy oraz informacje na temat udziału w kształceniu lub szkoleniu oraz uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji w celu realizacji zadań w zakresie monitoringu, ewaluacji, kontroli, audytu i sprawozdawczości oraz działań informacyjno-promocyjnych. Wyrażam także zgodę na przekazywanie moich danych innym podmiotom (jeśli zachodzi taka potrzeba) w związku z realizacją ww. celu.

§ 6
Regulacje pozostałe

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

2. Beneficjent projektu ma możliwość dokonania zmian w Regulaminie, o czym powiadamia rodziców/ opiekunów prawnych Uczestników/Uczestniczki projektu poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Beneficjenta lub Przedszkola.

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie obowiązują zapisy aktów prawnych i dokumentów programowych dotyczących realizacji projektów w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, Europejski Fundusz Społeczny PLUS.

——————————————
Poniżej załączniki do pobrania

    1. REKRUTACJA NAUCZYCIELI– Regulamin rekrutacji i uczestnictwa– Klauzula informacyjna– Formularz zgłoszeniowyDeklaracja uczestnictwa
   2. REKRUTACJA DZIECI

– Regulamin rekrutacji i uczestnictwa

– Formularz zgłoszeniowy

– Deklaracja uczestnictwa

– Klauzula informacyjna

– Karta kwalifikacyjna

– Umowa