Marzenia nie znają granic

Integracja | Oświata | Turystyka |
Data publikacji: 7 czerwca 2024

Kiedyś Jasiek Mela powiedział: „Każdy ma swoje Klimandżaro”. Wydawałoby się, że co to za problem pochodzić po szlaku? Jednak nie każdy ma taką możliwość, aby samodzielnie wyjść w góry.

Zainspirowane szkoleniem, zorganizowanym w kwietniu przez „Bliżej gór” i Karkonoski Park Narodowy, postanowiłyśmy, aby Oskar, uczeń naszej szkoły, niezależnie od ograniczeń, miał szansę doświadczyć niezapomnianej przygody w górach.

4 czerwca, wraz z uczniami z kl. 4b i 6a, ruszyliśmy w Karkonosze. Tego dnia Duch Gór przykrył Góry Olbrzymie mglistą pierzynką i zabrał wszystkich w tajemniczą podróż. Najpierw podziwialiśmy drewniany kościół Wang, zbudowany bez użycia gwoździ, który trafił do Karpacza w XIX w. dzięki hrabinie von Reden. Następnie wspominaliśmy lata świetności schroniska Schlingelbaude, znanego potem jako schronisko im. Bronka Czecha i doszliśmy aż do Samotni. Po górskiej wędrówce regenerowaliśmy siły w parku rozrywki.

Pomimo obaw, czy podołamy wyzwaniu, wszystko się udało. Postawa dzieci przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Ci empatyczni, wrażliwi młodzi ludzie zajmowali sobie miejsce w kolejce, kto będzie następny pomagał przy wózku. To było wspaniałe!

Z całego serca dziękujemy rodzicom, uczestniczącym w tej przygodzie, za wsparcie. Wielkie słowa uznania należą się naszemu koledze – przewodnikowi sudeckiemu – Grzegorzowi Szubertowi – za obecność i sprawne kierowanie wózkiem. Dziękujemy wychowawczyni klasy 6a – Elżbiecie Samelskiej – za entuzjazm i pomoc w przygotowaniu wyprawy. Słowa wdzięczności, za doskonałą współpracę, przesyłamy również Karkonoskiemu Parkowi Narodowemu. Pamiętajcie, że taki terenowy wózek rehabilitacyjny można wypożyczyć u nich za darmo, a pracownicy są bardzo pomocni.

Wierzymy, że górskie marzenia są dostępne dla każdego, dlatego będziemy angażować się w budowanie społeczeństwa, gdzie niepełnosprawność staje się wyzwaniem do pokonania. Niewiarygodny odzew w internecie i superlatywy na temat postawy naszych uczniów tylko nas utwierdziły, że obrałyśmy dobry azymut.

Agnieszka Majdanik i Aneta Strojanowska
przewodniczki sudeckie i nauczycielki w Szkole Podstawowej nr 3 w Bogatyni

Najnowsze aktualności

OSTRZEŻENIE Nr 66 – Upa...

Zjawisko/Stopień zagrożenia: Upał/1 Obsza...

15 lipca 2024

Ostrzeżenie hydrologiczne Nr:...

Zjawisko: gwałtowne wzrosty stanów wody ...

12 lipca 2024
Czytaj więcej

OSTRZEŻENIE Nr 64 – Bur...

Zjawisko/Stopień zagrożenia: Burze/3 Obs...

12 lipca 2024
Czytaj więcej

„RehaMaluch Doda Ci Skrzyde...

„RehaMaluch Doda Ci Skrzydeł” Projekt ze...

Kategoria: Ogłoszenia publiczne, Zdrowie,

11 lipca 2024

Ostrzeżenie hydrologiczne Nr:...

Data i godzina wydania: 11.07.2024 - godz. ...