Obowiązki utrzymania lokalu w należytym stanie
22 Styczeń 2019
Obowiązki mieszkańców w zakresie utrzymania lokalu i części wspólnych nieruchomości w należytym stanie technicznym i sanitarnym.
Najemcy i użytkownicy lokali są zobowiązani:
- utrzymywać lokal oraz pomieszczenia, do używania których są uprawnieni, we właściwym stanie technicznym i higieniczno – sanitarnym oraz przestrzegać porządku domowego, a także dbać i chronić przed uszkodzeniem lub dewastacją budynek, jego instalacje i części przeznaczone do wspólnego korzystania oraz otoczenie.
- w przypadku jakichkolwiek awarii lub nagłych zdarzeń podejmować działania doraźne zabezpieczające przed powstaniem lub rozszerzaniem szkód w ramach swoich możliwości oraz niezwłocznie powiadomić dział administracji, a w razie konieczności również odpowiednie służby, takie jak straż pożarną, pogotowie ratunkowe, policja, pogotowie energetyczne itp.
- zezwolić na wstęp do lokalu służbom remontowym zapobiegającym rozszerzeniu się skutkom awarii, ilekroć jest to konieczne.
- w przypadku braku obecności Najemcy lub użytkownika podczas awarii lub odmowy wstępu do lokalu celem usunięcia awarii, przedstawiciele Wynajmującego mają prawo wejść do lokalu w obecności funkcjonariusza Policji lub Straży Miejskiej, a w razie pożaru lub zagrożenia pożarem także w obecności przedstawiciela Straży Pożarnej.
-
udostępnić lokal Wynajmującemu w celu dokonania:
– okresowego, a uzasadnionych przypadkach doraźnego przeglądu wyposażenia technicznego lokalu,
– zastępczego wykonania przez Wynajmującego lub inne osoby działające w jego imieniu prac obciążających Najemcę,
-
utrzymywać wynajmowany lokal w stanie nie pogorszonym, w tym w szczególności do naprawy i konserwacji:
– podłóg, drzwi, okien, ściennych okładzin ceramicznych, szklanych i innych,
– trzonów kuchennych, kuchni i grzejników wody przepływowej, podgrzewaczy wody, wanien, brodzików, mis klozetowych, zlewozmywaków i umywalek wraz z syfonami, baterii i zaworów czerpalnych oraz innych urządzeń sanitarnych, w które lokal jest wyposażony, łącznie z ich wymianą,
– osprzętu i zabezpieczeń instalacji elektrycznej, z wyłączeniem wymiany przewodów,
– pieców węglowych i akumulacyjnych, łącznie z wymianą zużytych elementów,
– etażowego centralnego ogrzewania, a w przypadku gdy nie zostało ono zainstalowane na koszt wynajmującego, także jego wymiana,
– przewodów odpływowych urządzeń sanitarnych aż do pionów zbiorczych, w tym niezwłoczne usuwanie ich niedrożności,
– innych elementów wyposażenia lokalu i pomieszczeń przynależnych przez : malowanie lub tapetowanie oraz naprawę uszkodzeń tynków ścian i sufitów, malowanie okien i drzwi.
Wszelkie nagłe awarie, których usunięcie wymaga obecności odpowiednich służb technicznych, należy zgłaszać:
Po godz. 15.00 oraz w dni wolne i święta pod nr telefonu – 75 619 00 13
W przypadku nieuzasadnionego wezwania służb technicznych, kosztami wynikającymi z rozliczenia zgłoszenia, zostanie obciążony najemca.
-------------------------------------------------------------------
Regulamin porządku domowego <kliknij>