Jesteś tutaj: Strona główna / URZĄD / Wydziały / Wydział Spraw Obywatelskich i Współpracy Transgranicznej




Zadania z zakresu Spraw Obywatelskich:

  • przyjmowanie i rejestracja danych do zameldowania lub wymeldowania, urodzeń, małżeństw, zmian stanu cywilnego, imion i nazwisk oraz zgonów
  • prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie zameldowania lub wymeldowania
  • wnioskowanie do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji o nadanie numerów PESEL;
  • wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności
  • prowadzenie stałego rejestru wyborców, wydawanie decyzji w sprawach wpisania do rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców dla potrzeb wyborów i referendów oraz udział w przeprowadzaniu wyborów
  • udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych i zbioru PESEL
  • wydawanie dowodów osobistych
  • przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego
  • udostępnianie danych ze zbioru wydanych i utraconych dowodów osobistych
  • rejestracja i uczestnictwo w kwalifikacji wojskowej
  • wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych
  • przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu zgromadzeń publicznych

Zadania z zakresu Współpracy Transgranicznej:

  • Koordynowanie współpracy transgranicznej w zakresie kultury, sportu i rekreacji
  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi, Bogatyńskim Ośrodkiem Kultury oraz Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Bogatyni.
  • Współpraca z lokalnymi placówkami oświatowymi w zakresie:
    - pośrednictwa w nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktów transgranicznych,
     - organizowania imprez,
    - organizowania wypoczynku letniego i zimowego.
  • Pomoc organizacjom społecznym w nawiązywaniu kontaktów międzynarodowych.
  • Opracowywanie i realizacja programów współpracy przygranicznej i transgranicznej.
  • Udzielanie pomocy organizacyjnej i finansowej organizacjom społecznym i innym podmiotom w realizacji zadań, w których uczestniczy partner zagraniczny.
  • Zlecania organizacjom społecznym i innym podmiotom realizację zadań z zakresu współpracy transgranicznej z przyznaniem na ten cel odpowiednich środków finansowych.
  • Koordynowanie działań w zakresie transgranicznej umowy Związku Trzech Miast Bogatynia - Hradek n. Nysą - Zittau „Mały Trójkąt”
  • Przygotowywanie konferencji, seminariów oraz imprez plenerowych odbywających się pod patronatem Związku Miast.
  • Realizowanie zadań z zakresu promocji Gminy poprzez udział w imprezach międzynarodowych i konkursach.
  • Kultywowanie tradycji lokalnych poprzez organizację imprez masowych.
  • Koordynowanie działań związanych z organizacją Bogatyńskich Dni Węgla i Energii - KARBONALIA
  •  Prowadzenie Gminnego Centrum Informacji w zakresie:
     a) udzielania pomocy osobom poszukującym pracy w zakresie:
      - redagowania pism, listu motywacyjnego, CV,
      - poszukiwania ofert pracy, kursów, szkoleń,
      - udostępniania stanowisk komputerowych, sieci internetowej i telefonicznej oraz nadzór nad właściwym ich wykorzystywaniem,
      - udostępniania aktualnych publikacji prasowych dotyczących rynku pracy,
    b) świadczenia usług biurowych – wykonywanie kserokopii dokumentów związanych z przyjęciem do pracy 
    c) pozyskiwania ofert pracy na rynku lokalnym, krajowym i zagranicznym,
    d) doradztwa i pomocy w zakresie metod poszukiwania pracy,
    e) prowadzenia konsultacji z pracodawcami w sprawie ofert pracy,
    f) kojarzenia pracodawców z osobami poszukującymi pracy,
    g) udzielania kompleksowej pomocy w załatwianiu formalności związanych z podjęciem pracy
    h) prowadzenia baz danych: ofert pracy, pracodawców, osób poszukujących pracy, stron internetowych dotyczących ofert pracy.