Jesteś tutaj: Strona główna / URZĄD / Wydziały / Wydział Edukacji, Kultury i Komunikacji Społecznej




WYDZIAŁ EDUKACJI, KULTURY I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ

Zadania z zakresu edukacji, kultury i sportu:

  •  koordynowanie funkcjonowania placówek oświatowych na terenie miasta i gminy Bogatynia – przedszkola, szkoły podstawowe i gimnazja,
  • nadzorowanie realizacji obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat,
  • przygotowywanie oraz przeprowadzanie egzaminów na stopień nauczyciela mianowanego
  • zlecanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań związanych z wypoczynkiem dzieci i młodzieży poza miejscem zamieszkania,
  • weryfikowanie arkuszy organizacyjnych podległych jednostek,
  • organizowanie pracy grupy projektowej „Integracyjna Praca Szkół” związku miast „Mały Trójkąt”,
  • współpraca ze związkami zawodowymi zrzeszającymi pracowników jednostek oświatowych oraz z instytucjami kultury na terenie miasta i gminy w zakresie realizacji kierunków upowszechniania kultury oraz udział w przygotowywaniu uroczystości kulturalnych,
  • prowadzenie spraw związanych z refundacją wynagrodzeń pracowników młodocianych,
  • zlecanie zadań i udzielanie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych na realizacje zadań z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu,
  • realizowanie gminnego programu rozwoju kultury fizycznej, sportu, rekreacji ruchowej i turystyki oraz udział w przygotowywaniu imprez o charakterze sportowo-rekreacyjnym,
  • nabór wniosków o przyznanie:
    - dotacji klubom sportowym mającym siedzibę na terenie gminy Bogatynia, prowadzącym działalność w zakresie sportu kwalifikowanego,
    - stypendiów sportowych oraz nagród i wyróżnień za wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym.

Zadania z zakresu komunikacji społecznej:

1. Koordynowania działań związanych z redagowaniem i wydawaniem publikacji gminnych, w szczególności:

  • Opracowywanie comiesięcznego wydania Biuletynu Informacyjnego Miasta i Gminy „Bogatynia”.
  • Redagowanie i wydawanie publikacji promocyjnych i informacyjnych (ulotki, plakaty, albumy i książki).
  • Opracowywania i wydruk zaproszeń, dyplomów, listów gratulacyjnych itp.

2. Koordynowania działań związanych z redagowaniem gminnego serwisu internetowego, w szczególności:

  • Aktualizacja strony internetowej Miasta i Gminy Bogatynia (www.bogatynia.pl).
  • Tworzenie płaszczyzny kontaktów z otoczeniem za pomocą innych kanałów informacyjnych (blog, wideoblog).

3. Przygotowywanie materiałów do publikacji, w szczególności:

  • Przygotowywania zdjęć do publikacji gminnych.
  • Przygotowywanie relacji filmowych o charakterze informacyjnym i promocyjnym.

4. Koordynowanie innych działań informacyjnych i promocyjnych, w szczególności:

  • Opracowanie strategii promocji Gminy Bogatynia.
  • Koordynowanie i prowadzenie działań promocyjnych, przygotowywanie i organizowanie oprawy promocyjnej imprez z udziałem gminy.
  • Promocja inwestycji gminnych.
  • Współdziałanie z naczelnikami wydziałów i kierownikami jednostek realizujących zadania gminy w zakresie kreowania wizerunku gminy.
  • Współorganizacja uroczystości lokalnych, obchodów rocznic i świąt państwowych.
  • Wspieranie inicjatyw mających na celu promocję gminy.
  • Opracowywanie i popularyzowanie informacji o gminie.

5. Prowadzenie „Biura Prasowego”, a w tym inicjowanie i utrzymywanie kontaktów z mediami w celu zapewnienia właściwego i rzetelnego przepływu informacji o działalności Urzędu i jego kierownictwa, a także w celu kreowania pozytywnego wizerunku, w szczególności:

  • Realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy prawo prasowe w tym, przekazywanie środkom masowego przekazu informacji o działaniach podejmowanych przez władze administracyjne miasta, ważniejszych przedsięwzięciach urzędu oraz organizowanie kontaktów medialnych.
  • Organizowanie konferencji prasowych.
  • Autoryzowanie wypowiedzi przeznaczonych do publikacji w uzgodnieniu z ich autorami.
  • Opiniowanie zasadności podejmowania polemiki i sprostowań, a także przygotowywanie we współpracy z właściwymi wydziałami odpowiedzi na krytykę i interwencję prasową, telewizyjną i radiową.
  • Realizacja dokumentacji fotograficznej oraz przekazów wideo z działalności urzędu i jego kierownictwa.
  • Analiza informacji prasowych, radiowych i telewizyjnych o działalności organów gminy w zakresie kreowania wizerunku gminy.
  • Udzielanie pomocy osobom uprawnionym do kontaktu z mediami w zakresie przygotowania wystąpień, a także organizowanie kontaktu z mediami.
  • Prowadzenie kalendarium z zapowiedziami wydarzeń, spotkań i konferencji.

6. Wydziałem Komunikacji Społecznej kieruje Naczelnik Wydziału, który jednocześnie pełni funkcję „Rzecznika Prasowego”. Do zadań „Rzecznika Prasowego” należy w szczególności:

  • Reprezentowanie Burmistrza w środkach masowego przekazu.
  • Wskazywanie w uzgodnieniu z kierownictwem osób upoważnionych do udzielania informacji i odpowiedzi do mediów.
  • Organizowanie kontaktów medialnych dla pracowników upoważnionych do udzielania informacji.
  • Przygotowywanie wystąpień okolicznościowych.
  • Analizowanie publikacji prasowych na temat działalności Urzędu i jego kierownictwa.
  • Współdziałanie z wydziałami prasowymi innych jednostek, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego.
  • Udzielanie informacji w sytuacjach kryzysowych.