Jesteś tutaj: Strona główna / BOGATYNIA / Związek Miast / I Koordynacja współpracy




I Koordynacja współpracy

I Koordynacja współpracy

Wspólna Rada

(kierownictwo: od 04.04.2017r. - p. Thomas Zenkler, prezydent Związku Miast, Nadburmistrz Miasta Zittau)

W skład Wspólnej Rady wchodzą burmistrzowie trzech miast oraz po pięciu radnych każdego z miast. Ze strony polskiej:

  1. Andrzej Grzmielewicz - Burmistrz Miasta i Gminy Bogatynia
  2. Dominik Matelski - Z-ca Burmistrza ds. Inwestycji
  3. Monika Oleksak - Z-ca Burmistrza ds. Polityki Regionalnej
  4. Aleksandra Tobiasz  - Sekretarz Gminy
  5. Krystyna Gnacy - Radna Rady Miejskiej w Bogatyni
  6. Filip Barbachowski - Radny Rady Miejskiej w  Bogatyni
  7. Krzysztof Peremicki - Radny Rady Miejskiej w Bogatyni
  8. Jarosław Woźnicki - Radny Rady Miejskiej w Bogatyni
  9. Jerzy Wiśniewski - Radny Rady Miejskiej w Bogatyni

Do zadań Wspólnej Rady należy:

  • kontrolowanie stanu prac, celów rozwojowych, planów i zamiarów Związku Miast, precyzowanie zadań poszczególnych grup projektowych oraz pomoc przy ich realizacji,
  • współudział w ustalaniu projektów uchwał Związku Miast
  • decydowanie o tym, które projekty uwzględnione zostaną w budżecie; przygotowanie decyzji budżetowych Związku Miast,
  • wymiana doświadczeń między członkami poszczególnych rad miejskich.

1.1. Grupa kierownicza

(kierownictwo: od 04.04.2017r.- p. Thomas Zenker, prezydent Związku Miast, Nadburmistrz Miasta Zittau)

Polscy członkowie:

  1. Andrzej Grzmielewicz - Burmistrz Miasta i Gminy Bogatynia
  2. Dominik Matelski - Z-ca Burmistrza ds. Inwestycji
  3. Monika Oleksak - Z-ca Burmistrza ds. Polityki Regionalnej
  4. Aleksandra Tobiasz - Sekretarz Gminy
  5. Iwona Czajkowska - Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich i Współpracy Transgranicznej

Do zadań Grupy kierowniczej należy:

  • Kierowanie procesem rozwojowym Związku Miast
  • Definiowanie zadań Grup projektowych, kontrola ich realizacji
  • Wyznaczanie zadań administracji
  • Zbieranie informacji i wyznaczanie priorytetów
  • Ustalenie projektów uchwał, opracowanie stanowisk w poszczególnych kwestiach

1.2 Wspólne zarządzanie/biuro Związku Miast

(kierownictwo: pani M.Janyska/N, pani I.Czajkowska-Dżoga/PL, pani ThMgr.H.Zimmermannová/CZ)  
 Finansowane przez Związek Miast biuro Związku (personel: po 1/3 etatu w każdym
 z trzech urzędów miast Bogatynia, Hrádek nad Nisou., Zittau)

Zajmuje się następującymi zadaniami:

  • organizacją i koordynacją pracy gremium,
  • zbiorem informacji z regionu,
  • przygotowaniem obrad Grupy Kierowniczej i Wspólnej Rady
  • zarządzaniem projektami
  • doradztwem / moderacją / ewaluacją

Grupy projektowe:

Grupy projektowe zajmują się pracami związanymi z: projektami i pozyskiwaniem środków finansowych, wyznaczaniem pól działania, opracowaniem możliwości strategii, propozycjami projektów, wymaganiami stawianymi administracji jak również z niezbędną wymianą informacji. Członkami poszczególnych grup projektowych są nie tylko pracownicy urzędów, ale również osoby publiczne odpowiednie do charakteru danego projektu.

1.3 Informacja, prezentacja

(kierownictwo: pani ThMgr.H.Zimmermannová/CZ)

Polscy członkowie:

  1. Grzegorz Urban – podinspektor ds.promocji
  2. Krzysztof Gnacy – Informacja Turystyczna

Grupa projektowa ma za zadanie promowanie Związku Miast. W tym celu opracowywane są wspólne materiały informacyjne o Związku i jego zadaniach, regularnie umieszczane w regionalnej i ponadregionalnej prasie komunikaty o postępach w jego rozwoju oraz jego prezentacja w mediach.

1.4 Bezpieczeństwo w Trójziemi

(kierownictwo: od 04.04.2017r.- p. Thomas Zenker, prezydent Związku Miast, Nadburmistrz Miasta Zittau)

Polscy członkowie:

  1. mł.bryg.Wiesław Wypych - Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej ze Zgorzelca
  2. Mirosław Nowak - Komendant Straży Miejskiej
  3. ppłk. SG Andrzej Torbicz - Komendant Placówki Straży Granicznej w Zgorzelcu
  4. nadkom. Tomasz Rogulski - Komendant Komisariatu Policji w Bogatyni

 

  • Wymiana informacji i strategii między lokalnymi urzędami bezpieczeństwa
  • Wymiana informacji między urzędami bezpieczeństwa i kierownictwem urzędów każdego z trzech miast